10 שינויים בתזונה שקל לאמץ

10 שינויים בתזונה שקל לאמץ

שנה חדשה היא תמיד הזדמנות להפוך דף, להתחיל התחלות חדשות, לברור ולהיפטר מחלק מההרגלים הישנים. את אחד השינויים  ניתן וכדאי לחולל בתזונה שלנו.

רבים טועים ומנסים לשנות את התזונה שלהם בבת אחת, ב-180 מעלות. כאשר מנסים לבצע שינויים רבים בו זמנית, רוב האנרגיה שלנו מושקעת בהתמודדות עם הסטרס הנגרם מכך, ופחות בשינוי עצמו וביתרונותיו. על כן מומלץ לבחור תחילה שינוי אחד או שניים לחודש הראשון ולדבוק בהם. ואז, במהלך השנה, לבחור מידי חודש בשינויים נוספים, לאמץ אותם ולהוסיף לקודמים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
אופניים מירקות ופירות חתוכים

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

לנוחותכם ריכזנו רשימה שנתית של שינויים מומלצים. בחרו לכם שינוי אחד או שניים לחודש הקרוב, והמשיכו עימם ביתר חודשי השנה. וכך גם בהמשך. הקציבו לכם שינוי אחד, מקסימום שניים, לכל חודש.

במידה ולא עמדתם בו, לא נורא, לא קרה כלום. נסו בחודש שאחרי. אל תעמיסו על עצמכם שינויים רבים בפרק זמן קצר. ואל תפלו למלכודת של לחץ נפשי בעקבות אי הצלחה.

לכו תמיד עם העקרון הפשוט: לאט ובטוח!

  1. לא מכניסים הביתה שתייה מתוקה
    זכרו: בקבוק של ליטר וחצי משקה ממותק ביום שווה לקילו סוכר בשבוע שנכנס לגוף שלנו!
  2. תוספת מים
    מוסיפים לשתייה היומית כוס מים אחת בבוקר עם הקימה וכוס אחת בערב לפני השינה.
  3. מורידים בחצי את כמות הסוכר ששותים בקפה או בתה
    אם שותים שתי כפיות לכוס – מצמצמים לאחת, ואם שותים אחת – מצמצמים לחצי כפית תנו לגוף תקופת הסתגלות של שבוע.  לאחר שבוע לא תבינו כיצד המתקתם עד כדי כך בעבר.
    מובטח.
  4. מחשבים מסלול מחדש
    שמים לב שכשאתם נכנסים הביתה אתם דוהרים ישירות למטבח? אז אמצו לעצמכם נתיב חדש. לדוגמה: שתיית כוס מים, הכנת כוס תה, מקלחת וכדומה.
  5. הופכים לאקטיבים יותר ביומיום
    ומגדילים את הגרעון הקלורי היומי. לדוגמה: עולים לאוטובוס מתחנה אחת רחוקה יותר או יורדים תחנה אחת מוקדמת; עולים במדרגות הביתה; מחלקים את הקניות בסופר, חלק מהקניות סוחבים ברגל הביתה ואת השאר במשלוח. וכדומה.
  6. אין דיאטות מהירות!
    מוותרים על קונספט הדיאטה המהירה ומאמצים אורח חיים של תזונה נכונה, פעילות גופנית וסבלנות.
  7. רחוק מהעין רחוק מהמאנץ׳
    נמנעים מהנחת נשנושים אסורים על השיש או השולחן, או בכל מקום בו העין תתקל בהם בקלות. כך נפחית את כמות הנשנושים ותדירותם.
  8. מגוונים
    בוחרים בארוחה אחת הקבועה בתפריט, ומחליפים אותה בחדשה תוך שמירה על הערכים הקלוריים והתזונתיים.
    אל תחששו לחפש מתכונים חדשים ולנסות. גיוון ארוחות עוזר לשמור על תזונה נכונה לאורך זמן .
    לדוגמה:  אם אתם רגילים לאכול יוגורט עם גרנולה, גוונו ואכלו מקושקשת מטופו עם לחם מלא.
  9. מוציאים פריט מעובד אחד מהתפריט שלנו
    ומחליפים אותו בבריא יותר. החשודים המידיים – קרקרים, חטיפים, קטשופ, מיונז, משקאות דיאט וכו׳.
  10. אוכלים פחות בחוץ
    מגדירים רף חודשי עליון ועומדים בו.
    כאשר אנחנו אוכלים בבית, אנחנו יכולים לבקר ביתר קלות את התכולה והערכים של מה שאנחנו מכניסים לגופנו.

* כל מידע המופיע בכתבה זו הוא בבחינת מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול והוא אינו בא במקום ייעוץ מקצועי אישי. לשם קבלת ייעוץ אישי יש לפנות לבעל מקצוע מוסמך

רוצים לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שלנו

דילוג לתוכן