על האש ביום העצמאות

כחלק מחגיגות יום העצמאות, כמעט כולנו נמצא את עצמנו בחג אפופים בעשן של המנגלים, ומוקפים בכמויות אוכל אדירות. אז איך לעבור את היום בקלות, באופן הבריא ביותר, תוך המנעות מקילוגרמים מיותרים, מבלי לוותר על מנהג ה"על האש"?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיפודים על גריל

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

פשוט, נקפיד על מספר דגשים:

  • הפיתות
    כמויות הבשר משביעות לחלוטין. כך שאין צורך לאכול יותר מפיתה אחת, עם עדיפות לקמח מלא. ובינינו, גם על זו ניתן לוותר.
    לרגישים לגלוטן – תוספות כמו אורז וסלט ירקות יהיו פתרון נפלא ובריא יותר.

  • שלבו ירקות
    על מנת לא להעמיס כמויות של בשר – שלבו שיפודי ירקות שיהוו חלופה בריאה יותר ודלת קלוריות. כמו כן האנטי אוקסידנטים הקיימים בירקות יסייעו בנטרול רדיקלים חופשיים הנוצרים בתהליך הצלייה.

  • שתייה
    העדיפו לשתות מים על פני שתייה מתוקה או אלכוהול.

  • סוג הבשר
    במגע עם עשן גחלים בשר שומני יוצר חומרי לוואי מסרטנים. על כן מומלץ לבחור בשר רזה, ולהעדיף דרגת צלייה של מדיום. וותרו על נקניקיות תעשייתיות – המורכבות מהחלקים הפחות איכותיים של הבשר.

  • חומוס
    התוספת האולטימטיבית לצד הבשר. העדיפו להכין את החומוס בעצמכם – שכן חומוס מתועש עשיר בחומרים משמרים ומייצבים שמטרתם לשמור על חיי מדף ארוכים של שמוצר.

  • תכנון מראש
    מלאו צלחת והימנעו ממילוי חוזר.

  • הפחיתו תוספות נלוות
    קטשופ, מיונז, רוטב ברביקיו, פיצוחים וכו׳.

  • לאלרגנים שביננו:
    יש להיזהר מסלטים מוכנים העשויים להכיל שומשום, סויה, חרדל וביצים. על כן העדיפו סלטים בהכנה עצמית, ובכל מקרה וודאו היטב מה המרכיבים.

לאלרגנים שביננו

יש להיזהר מסלטים מוכנים העשויים להכיל שומשום, סויה, חרדל וביצים. על כן העדיפו סלטים בהכנה עצמית, ובכל מקרה וודאו היטב מה המרכיבים.

  • וכמו תמיד
    פעילות גופנית אחרי – תוסיף בריאות, תשרוף חלק מהקלוריות שנצרכו, ותעזור מעט להרגיע את המצפון…

יום עצמאות שמח!

רוצים לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שלנו

ארוחות מוכנות עד הדלת

ללא אלרגנים

ללא גלוטן

דילוג לתוכן