אוכל מנחם

החורף בשיאו – ועימו מגיעה לעיתים תחושת כבדות ודכדוך. מה שמזמן פניה למאכלים מתוקים ומנחמים. גלידה, שוקולד ומאפים למיניהם… אלה אכן נותנים מעין אתנחתא רגעית ומשפרים לנו את מצב הרוח. אלא שזה רק לטווח הקצר. מאכלים בריאים, לעומת זאת, עשויים לתת אפקט משמעותי יותר, ולטווח ארוך יותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
אשה מדוכדכת על הספה אוכלת

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

הנה מאכלים התורמים לשיפור התחושה הטובה. הם ללא גלוטן, וחלקם אף נטולי אלרגנים נפוצים מסוגים שונים:

דג סלמון
מכיל אומגה 3 – שהיא חומצת שומן נפלאה בעלת אפקט חיובי על מערכת העצבים, ועל מצב הרוח בפרט. אומגה 3 קיימת גם בזרעי צ׳יה ואגוזי מלך.

סרדינים
עשירים בויטמין D. מחסור בויטמין זה נפוץ בעיקר בעונת החורף, מאחר אחת הדרכים המרכזיות לצרוך אותו היא מאור השמש. מחסור יתבטא בדיכאון, ערפול מחשבתי וחרדות.

תרד
עשיר בחומצה פולית. מחסור בחומצה פולית מתבטא לעיתים בירידה במצב הרוח. ניתן למצוא חומצה פולית גם בשעועית ירוקה, חסה ולפת.

זרעי פשתן
מקור נוסף לאומגה 3. את זרעי הפשתן יש להשרות במים מספר שעות לפני השימוש או לטחון ממש סמוך לאכילתם.

בשר
עשיר בויטמין B12. מחסור בו מתבטא בתחושת דיכאון, חולשה, ירידה קוגניטיבית ונמלול.

אוכמניות ופירות יער
עשירות גם הן בחומצה פולית ובויטמינים שונים שיעזרו לכם לצלוח את החורף בכיף, וגם בשלום מהיבטים בריאותיים נוספים.

עדשים
עשירים בויטמין B6, ממנו מיוצר הסרוטונין – הורמון התורם לשיפור מצב הרוח ושינה טובה בלילה. על מנת להגדיל את זמינות הויטמינים בעדשים ולהפחית את תופעות הלוואי שלעיתים כרוכות באכילתם – מומלץ להשרות את העדשים למשך הלילה ולהנביטם במשך 3 ימים.

פטריות
מקור נוסף לויטמין D.

מים
בחורף יש נטייה להפחית בכמות המים ששותים ולצרוך יותר משקאות עתירי קפאין. לעיתים תחושת התייבשות מביאה לתחושת חרדה ועקה. שימו לב לשתות 10-12 כוסות מים לפחות ביום.

רוזמרין
 צמח תיבול נפלא בעל השפעה חיובית ביותר על מערכת העצבים. תורם לשיפור הריכוז, ולמניעת חולשה ועייפות.

רוצים לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שלנו

ארוחות מוכנות עד הדלת

ללא אלרגנים

ללא גלוטן

דילוג לתוכן