אפשר בלי בשר

אפשר בלי בשר

ארוחת שעועית לבנה על מצע אורז, בתוספת גזר גמדי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
חמגשיות עם מנות שונות, בחזית מנת שעועית, אורז וגזר גמדי

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

חשבתם שחלבון מלא ניתן להשיג רק ממוצרים מן החי? נסו שוב… 

רבים סוברים כי קיים קושי למצוא מקורות טובים ואיכותיים לחלבון, שאינם מן החי – אך לא כך הדבר. מבחר רחב של מאכלים מן הצומח מכיל חלבון מלא. לדוגמה: סויה, כוסמת ואצות – מכילים את כל 9 חומצות האמינו. במקרים רבים שילוב של מאכלים שונים יעניק לנו חלבון מלא ואיכותי. לדוגמה – שילוב של דגן (אורז, קינואה, בורגול)  יחד עם קטניה (עדשים, מש, שעועית).

מה במנה?

שעועית לבנה – קטנה וממזרית

  • זו הקטניה העשירה ביותר בברזל
  • מכילה חלבון
  • מכילה כמות רבה של סידן – החיוני לבריאות העצמות ותפקוד הלב
  • מכילה מגנזיום – החיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים, לב ועצמות
  • מכילה אבץ – החיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון
  • מכילה כמות נרחבת של ויטמינים מקבוצת B
  • עשירה בסיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לאורך זמן, לאיזון רמת הסוכר בדם ולהפחתת ספיגת שומנים אל מחזור הדם

אורז
האורז מהווה את מקור הפחמימה העיקרי במנה ומשלים את השעועית לחלבון מלא ואיכותי..

גזר גמדי

הגזר הגמדי במנה מעניק לנו יתרונות תזונתיים רבים, כאשר העיקריים שבהם הם: נוגדי חמצון האחראים למניעת דלקות והזדקנות תאים. וקרטנואידים – רכיבי מזון בעלי יכולת אנטי דלקתית וריפוי ריריות, ובעלי השפעה מיטיבה על הראייה.

שווה לדעת:
הקרטנואידים נספגים בצורה הטובה ביותר בצורתו המבושלת של הגזר, בתוספת מעט שמן.

מה מקבלים?

המנה מספקת 460 קק״לֹ , מתוכם 15 גרם חלבון,  ופחות מ1 גרם שומן,  ומהווה ארוחת צהריים / ערב אידאלית עבורכם.

«השילוב של שעועית לבנה על מצע אורז בתוספת גזר גמדי, מעניק לנו  מנה טעימה ומזינה מכילה פחמימה מורכבת וחלבון מלא ואיכותי»

הידעת?

שימושי החלבונים בגוף

שימו עליי את העכבר וגלו
רכיבים במערכת החיסון
בניית תאים ורקמות
בניית שריר
הורמונים

מהו חלבון מלא?

שימו עליי את העכבר וגלו
חלבון מלא הנו חלבון המכיל 9 חומצות אמינו חיוניות שהגוף אינו יודע לייצר בכוחות עצמו - ויש להשיגן דרך התזונה: איזולויצין, היסטידין, ולין, לויצין, ליזין, טריפטופן, מתיונין, פנילאלנין ותראונין. מבלי לקבל את כל 9 חומצות האמינו - תפקודי החלבונים יתבצעו באופן חלקי או לא יתבצעו כלל - וחסרים משמעותיים יורגשו בגוף.

שימושי החלבונים בגוף

רכיבים במערכת החיסון
בניית תאים ורקמות
בניית שריר
הורמונים

מהו חלבון מלא?

חלבון מלא הנו חלבון המכיל 9 חומצות אמינו חיוניות שהגוף אינו יודע לייצר בכוחות עצמו - ויש להשיגן דרך התזונה: איזולויצין, היסטידין, ולין, לויצין, ליזין, טריפטופן, מתיונין, פנילאלנין ותראונין. מבלי לקבל את כל 9 חומצות האמינו - תפקודי החלבונים יתבצעו באופן חלקי או לא יתבצעו כלל - וחסרים משמעותיים יורגשו בגוף.

כל מידע המופיע בכתבה זו הוא בבחינת מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול והוא אינו בא במקום  ייעוץ מקצועי אישי
לשם קבלת ייעוץ אישי יש לפנות לבעל מקצוע מוסמך.

רוצים לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

עוד על ארוחות ספיישליס

דילוג לתוכן