שילוב של טעם ובריאות!

נתחי פרגית בתוספת קינואה וירקות מבושלים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
חמגשית עם נתחי פרגית בתוספת קינואה וירקות מבושלים

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

כשרוצים לאכול מנת עוף טעימה ובריאה יותר משניצל – מנת הפרגית היא הבחירה עבורכם. הפרגית היא הנתח הרך ביותר של העוף, והיא מוגשת במרינדה נפלאה, ועשירה בתבלינים כמו פפריקה מתוקה, שום ובצל.

מנה זו יכולה לספק לגוף שלנו ערכים תזונתיים רבים, אך רבים גורעים מהערך התזונתי הגבוה שבה עם רטבים שונים כמו קטשופ, מיונז, רוטב ברביקיו או עם תוספות שונות כמו צ׳יפס, טבעות בצל ומטוגנים שונים נוספים.

בארוחה שלנו הפרגית מוגשת לצד ירקות מבושלים, ולצד קינואה, דגן אשר אינו מכיל גלוטן, ועם זאת מכיל רכיבים תזונתיים רבים:

  • יחסית לדגנים השונים – יש בה תכולת חלבון יפה, הן מבחינה כמותית והן מבחינת איכותית (מכילה את כל 9 חומצות האמינו הדרושות לגופינו).
  • תכולה גבוהה של פלבנואידים, נוגדי חמצון – קוורצטין וקמפרול , אשר להם השפעה אנטי דיכאונית, ופעילות אנטי סרטנית, ויראלית ודלקתית.
  • עשירה בסיבים תזונתיים, התורמים לתחושת שובע, לתפקוד תקין של מערכת העיכול ולאיזון רמות הכולסטרול והסוכר.
  • בעלת אינדקס גליקמי נמוך, כך שצריכתה מביאה לעלייה מתונה של הסוכר בדם – דבר המשפיע לטובה על כמות האינסולין המופרשת בזמן האכילה, באופן שמפחית תחושת רעב במהלך היום.
  • עשירה בויטמינים שונים – המרכזית בהם היא החומצה הפולית, אשר לה תפקיד מרכזי בתפקוד מערכת הלב וכלי הדם. רמה תקינה של חומצה פולית הכרחית במיוחד בגיל הפוריות ובמצבי הריון.

חשוב לציין כי הקינואה עשירה בחומצה פיטית. חומצה זו מפחיתה את זמינות הויטמינים והמינרלים. על כן מומלץ להשרות אותה טרם הבישול. כך יתאפשר ניצול מלא של הרכיבים התזונתיים הרבים שקיימים ובנוסף יפחית את זמן הבישול.

מה מקבלים?

המנה מספקת 355 קק״ל , 26 גרם חלבון ו-11 גרם שומן.

רוצים לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

עוד על ארוחות ספיישליס

ארוחות מוכנות עד הדלת

ללא אלרגנים

ללא גלוטן

דילוג לתוכן