סופר פוד

טרנד הסופר פוד הוא כבר לא כל כך חדש. אבל עדיין מושך אליו את אור הזרקורים בכל הנוגע לתזונה בריאה. כוכבים חדשים יחסית, כמו גוג׳י ברי, זרעי צ׳יה וספירולינה, השתרבבו לחיינו, ועם הסערה סביבם – דחקו מיני מזון לא פחות מוצלחים שנהגנו לצרוך ביומיום, בלי לדעת שגם הם מזונות-על.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
מגוון גרעינים וגרגרי יער

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

סופר פוד הוא מאכל שבו רכיבים רבים ומגוונים, הנחשבים בעלי סגולות מרפא, ואשר מסייעים לגוף האדם להתמודד בעיקר נגד רדיקלים חופשיים ומחוללי מחלות שונות; רכיבים המיטיבים עם מערכות הגוף, עם העור, השיער והציפורניים, וכדומה.

נגד מי נלחמים?

מספר עובדות על רדיקלים חופשיים:

  • הם נוצרים בגוף בתהליכים טבעיים. ובמצבי חוסר איזון – הם מהווים סכנה בריאותית.
  • נוצרים בגוף כתוצאה מחשיפה לרעלים שונים כמו קרינה, עשן סיגריות, זיהום אוויר, חומרי הדברה, חומרי ניקוי ועוד. גם סטרס נפשי גורם לעלייה בכמות הרדיקלים החופשיים בגוף.
  • בגופנו קיימים באופן טבעי אנזימים נוגדי חמצון שמטרתם לאזן את פעילות הרדיקלים החופשיים.
  • לסיוע באיזון רמת הרדיקלים החופשיים מומלץ לאכול מאכלים עשירים בנוגדי חמצון. קבוצת הויטמינים נוגדי החמצון כוללת ויטמין c, ויטמין E , סלניום, אבץ ועוד.

מזונות על בלי לפשוט רגל

יש הטוענים כי טרנד הסופר פוד הוא לא יותר מאשר גימיק שיווקי, שגורם לנו – הצרכנים – להוציא כסף רב כשבעצם אפשר לקבל את אותם יתרונות תזונתיים ממאכלים בסיסיים יותר. הנה כמה הצעות למוצרים בסיסיים מן הצומח, עם סגולות בריאותיות מרשימות:

צמחי תבלין – פטרוזיליה, כוסברה  וציפורן בראשם; רימון; צימוקים; ארטישוק; סלק; אוכמניות; שזיף; שום; תפוח; תאנים, ועוד.

מומלץ לגוון את התפריט היומי בשלל צבעים ובעירוב של מאכלים מן הטבע, על מנת לקבל מגוון רחב של נוגדי חמצון שונים.

ארוחות מוכנות עד הדלת

ללא אלרגנים

ללא גלוטן

דילוג לתוכן