פשטידה ללא ביצים וללא גבינה?

פשטידה ללא ביצים וללא גבינה?

פשטידת ירקות עם קינואה, שעועית ירוקה ברוטב עגבניות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

מי אמר שפשטידות חייבות להכיל ביצים וגבינות? הן לא חייבות, והטעם עדיין מצוין! פשטידת ירקות היא אופציה נפלאה לארוחת צהריים או ערב. היא קלילה, בריאה ומשביעה.

מה במנה?

פשטידת הירקות של ספיישליס

  • מורכבת מירקות שונים ביניהם- קישוא, גזר, תפוח אדמה, בצל וגזר.
  • מורכבת מקמח תירס- קמח ללא גלוטן, המהווה חלופה לקמח חיטה לרגישים לגלוטן.
  • מכילה 124 קלוריות, מתוכם 2.5 גרם חלבון ו4 גרם שומן.
קינואה
  • הקינואה היא בעצם גרגרים של צמח בשם כף האווז, הגדל בדרום אמריקה באזור האנדים
  • למרות שהקינואה ידועה כ״דגן״- כמו זרעי תריס, שעורה וחיטה,היא אינה דגן מאחר והיא לא משתייכת למשפחת הדגניים.
  • לעומת מאכלים שונים מן הצומח- קינואה מכילה חלבון מלא. כלומר מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות. בניגוד לחיטה לדוגמה – אשר דלה בליזין.
  • ישנם 3 צבעים לקינואה- אדום,שחור וצהוב . כאשר ההבדל בטעם ביניהם מינורי לחלוטין.
  • הקינואה עשירה במגנזיום (חיוני לתפקוד השרירים) ועשירה בסידן (חיוני לעצמות ).
  • עם זאת חשוב לדעת שהקינואה מכילה חומצה פיטית – המעכבת את ספיגת המינרלים. לכן מומלץ להשרות את הקינואה או להנביט לפני הבישול.
  • הקינואה עשירה בסיבים תזונתיים- מינימום 10 גרם ל100 גרם. ועל כן ממתנת את תנודות הסוכר בדם, מורידה כולסטרול ומשרה תחושת שובע לאורך זמן.
  • הקינואה קלה לעיכול. ועל כן פתרון נפלא לאנשים הסובלים מקשיי עיכול שונים.
  • הקינואה מכילה פלבנואידים, שהם נוגדי חמצון-  הנוגדי סרטן,דלקות ודיכאון.
  • מכילה כמות משמעותית של ריבופלאבין- ויטמין B2- האחראי על התרחבות כלי דם במח , דבר המקל על מיגרנות וכאבי ראש כרוניים.

שעועית ירוקה

מעניקה תוספת דלת קלוריות ומשביעה.שכן השעועית הירוקה שלא כמו סוגי השעועית אחרות- דלה יחסית בקלוריות.

כמו כן היא מקור נוסף לסיבים תזונתיים. (בכוס שעועית ירוקה יש 7 גרם סיבים תזונתיים) ,מקור לחומצה פולית (החיונית ביותר לנשים בגיל הפוריות ובהריון), ברזל, ויטמין סי וויטמין k.

שווה לדעת – למרות צבעה הירוק העז של השעועית הפיגמנטים העיקריים הם קרטנואידים- המעניקים צבע אדום,כתום למזונות וחיוניים לבריאות העיניים, העור ומערכת העיכול

מה מקבלים?

המנה מספקת 344 קלוריות, מתוכם 9.9 גרם חלבון ו10 גרם שומן

הידעת?

כמה מילים על סיבים תזונתיים

שימו עליי את העכבר וגלו
יש 2 סוגים של סיבים תזונתיים: מסיסים ולא מסיסים.
מסיסים במים קיימים בפירות, ירקות וסובין שיבולת שועל.
לא מסיסים במים קיימים בדגנים מלאים.
בהגיעם לקיבה- הם מתנפחים וע״י כך גורמים לתחושת שובע לאורך זמן.
הם מזרזים את פעילות מערכת העיכול.
מתפרקים רק ע״י חיידקי המעי הגס.

כמה מילים על סיבים תזונתיים

יש 2 סוגים של סיבים תזונתיים: מסיסים ולא מסיסים.
מסיסים במים קיימים בפירות, ירקות וסובין שיבולת שועל.
לא מסיסים במים קיימים בדגנים מלאים
בהגיעם לקיבה- הם מתנפחים וע״י כך גורמים לתחושת שובע לאורך זמן.
הם מזרזים את פעילות מערכת העיכול.
מתפרקים רק ע״י חיידקי המעי הגס.

כל מידע המופיע בכתבה זו הוא בבחינת מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול והוא אינו בא במקום  ייעוץ מקצועי אישי
לשם קבלת ייעוץ אישי יש לפנות לבעל מקצוע מוסמך.

רוצים לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

עוד על ארוחות ספיישליס

דילוג לתוכן